Blogger Backgrounds

Sunday, January 15, 2012

Saya dan Rama-Rama

Saya sangat suka rama-rama sehingga saya digelar cik rama-rama..
Rama-rama memberi makna yang mendalam kepada diri saya..
Banyak pengajaran yang kita perolehi bila kita mengkaji tentang rama-rama..
Asal-usulnya telah menunjukkan betapa besar kuasa ALLAH dalam kitaran kejadian rama-rama..

Rama-rama dan bunga tidak dapat dipisahkan.
Kedua-duanya cantik dan saya sangat suka...
Mana rama-rama saya..??
Akan terbangkah rama-rama kepada saya..??
Masa dan ketikanya pasti akan tiba..:)

Minggu lepas ada dua ekor rama-rama yang cantik masuk ke dalam rumah..
Seekor terbang keluar dan seekor lagi mati di dalam rumah saya..mmmm...:)

Minggu lepas kawan saya pergi melancong..dia telah membelikan kain yangbermotifkan rama-rama...sungguh cantik..:)

Konklusinya...semua ciptaan ALLAH di muka bumi ini cantik dengan cara masing-masing..
Sentiasalah menjadi manusia yang bersyukur...
Semoga hidup kita diberkatiNYA..Amin..:)

No comments:

Post a Comment